Werving & Selectie of Uitzenden te duur voor horecaondernemers?

​Vaak hoor je bij een potentiële opdrachtgever dat ze de kosten die wij rekenen voor onze dienstverlening te duur vinden. Prijs is altijd een lastig vraagstuk want wanneer is nu iets te duur? De vraag die ik altijd stel is:  "In relatie tot wat vindt u onze dienstverlening te duur?" 

Ik ben erachter gekomen dat de opmerkingen over de prijs veelal voortkomen uit onwetendheid. Er is vaak weinig inzicht in wat wij allemaal doen om een geschikte kandidaat aan te leveren. Vaak hebben opdrachtgevers ook geen goed inzicht in de kosten die bij de eigen onderneming ontstaan indien een vacature moet worden ingevuld. 

Aan nieuwe opdrachtgevers moeten we goed uitleggen wat wij allemaal doen om een geschikte kandidaat voor te kunnen stellen. Opdrachtgevers gaan ervan uit dat wij op dezelfde manier werken, even een snel verzonnen vacaturetekst online plaatsen en dan afwachten. Wij bouwen een vacaturetekst echter goed op aan de hand van een gedegen vacature intake. We plaatsen deze op onze website en de vacature wordt doorgeplaatst op een flink aantal vacaturebanken. Daarnaast gaan we vele uren actief op zoek en worden er dagelijks heel veel databanken afgestruind op zoek naar de juiste kandidaat. Daarna begint het werk pas echt!

Opdrachtgevers hebben vaak geen idee van het aantal telefonische- en persoonlijke intakegesprekken die wij hebben met kandidaten. Ook de tijd die wij nodig hebben om diploma's te controleren en referenties na te trekken wordt schromelijk onderschat. Dat wij alle kandidaten uitnodigen of netjes afschrijven weet men ook niet omdat men veel van de bovenstaande taken niet doet. Hierdoor begrijpt men ook niet dat er veel tijd nodig is om de juiste kandidaat te leveren.

Het is dus belangrijk dat we goed uitleggen wat we doen! Een goed inzicht in de kosten die bij een opdrachtgever ontstaan wanneer men een vacature zelf gaat proberen in te vullen is minstens net zo belangrijk. Deze kosten zitten meestal verweven in de organisatie en zijn dan niet zichtbaar. Aan ons de taak om samen met de opdrachtgever deze kosten boven water te halen en inzichtelijk te maken. Dan blijven nog de kosten over die bijna altijd ontstaan omdat er geen medewerker meer op de plek van de vacature zit.

De kosten worden vaak schromelijk onderschat want de kosten die de organisatie moet maken om de vacature op te vullen als de omzetderving welke ontstaat omdat een positie niet is ingevuld zijn vaak veel hoger dan men denkt. Met een beetje creativiteit is heel goed samen met de opdrachtgever in kaart te brengen wat een openstaande positie binnen zijn bedrijf hem daadwerkelijk kost. Wanneer er inzicht is in de echte kosten dan concludeert de opdrachtgever zelf dat onze dienstverlening helemaal niet duur is. Opdrachtgevers lopen bij ons geen enkel risico want wij werken volledig transparant op no Cure no Pay basis. Dus "No Hidden Fees!"

Werken in de horeca: DAAR leer je veel van!
24People Focus on Franchise werft franchisenemer v...
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven. Wees de eerste die een reactie geeft
Reeds Geregistreerd? Hier Aanmelden
Gast
zondag 17 november 2019

© 2018 24People | Algemene Voorwaarden | Privacy Statement | Webdesign Wisedesigners.nl